Müşteri Memnuniyet Şikayet Formu
ALAN YATIRIM MENKUL DEĞERLER A.Ş. MÜŞTERİ MEMNUNİYET İLKELERİ
» İhtiyaçlarınız doğrultusunda uygun ve hızlı çözümler sunarız.
» Zamanında bilgi vermek ve doğru kişi/kanala yönlendirmek müşteri memnuniyeti ilkelerimizin önceliklerinden biridir.
» Tüm uygulamalarımızda kanuna ve yasal zorunluluklara uygun hizmet vermekteyiz.
» Yatırımcılarımız ile ilişkilerimizin uzun vadeli olmasını hedefleriz.
MÜŞTERİ MEMNUNİYET ve ŞİKAYETLERİNİN YÖNETİM SÜRECİ
Alan Yatırım şikayet yönetim sürecinin amacı tüm etkileşim kanallarımızdan bize iletilen şikayetleri kanun, tebliğ, yönetmelik ve şirket kurallarına göre adil, tarafsız, standart bir yaklaşım ve gizlilik içerisinde, ürün ve hizmet kalitemiz doğrultusunda yönetmektir.
Şikayetlerin İletilmesi
Yatırımcılarımızın bize çeşitli etkileşim kanallarından ulaşması mümkündür.
Memnuniyet/Şikayetler ;
Kurumumuz ile olan uyuşmazlıklarınızda Alan Yatırım Menkul Değerler A.Ş. Müşteri Uyuşmazlık Formu'nu doldurarak kurumumuza başvurunuzu yapmanız ve yazılı cevabımızı almanız gerekmektedir.
Şikayetler farklı etkileşim kanallarından bize ulaşsa bile tek bir havuzda toplanır ve tek merkez tarafından sonuçlandırılır.
Detaylı Araştırma ve Bilgilendirme
Şikayetler, konusunda uzman kurum personeli ve temsilcilerimiz tarafından çözülür. Amacımız şikayetlerin ilk temas ve aşamada çözümlenmesidir.
İlk temas ve aşamada çözümlenemeyen, detaylı araştırma gerektiren şikayetler yetki sınırları çerçevesinde konusunda uzman ekipler tarafından sonuçlandırılır. Bu tip durumlarda Yatırımcılara öngörülen çözüm süresi ve bu süre içinde başvuruların nasıl takip edilebileceği ile ilgili bilgi verilir.
Sonuçlandırma ve Yanıtlama
Yatırımcı şikayetlerinin mümkün olan en hızlı şekilde sonuçlandırılması Kurumumuzun ilk önceliğidir. Her şikayeti maksimum dikkat ve özenle, şikayet yönetimi süreçlerimize göre adil, tarafsız ve standart bir şekilde değerlendirilerek sonuçlandırılır. Yatırımcı iletişim bilgilerinin mevcut olması halinde, şikayetin bize ulaşması itibariyle 24 saat içinde değerlendirmeye alındığı veya sonuçlandığı konusunda bilgilendiririz. İlk aşamada çözümlenemeyen şikayetler için, öngörülen geri dönüş tarihini bildirir ve konuyu araştırarak belirtilen süre içerisinde Yatırımcılarımızı bilgilendiririz.
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) tarafından, aracı kurumlar ile müşterileri arasında borsa dışı sermaye piyasası faaliyetlerinden doğan uyuşmazlıkların çözüme kavuşturulmasını temin etmek üzere “Müşteri Uyuşmazlıkları Hakem Heyeti” oluşturulmuştur. Müşteriler, aracı kurum ile olan uyuşmazlıklarında öncelikle aracı kurumun uyuşmazlık formunu doldurarak aracı kuruma başvuru yapıp yazılı cevabı almalıdır. Uyuşmazlığın devam ettiğini düşünen müşteriler, aracı kurumun cevabı ile birlikte TSPB’ nin internet sitesinde https://www.tspb.org.tr/tspb-musteri-uyusmazliklari-hakem-heyeti/ adresinde yer alan “TSPB Müşteri Uyuşmazlıkları Hakem Heyeti Başvuru Formu” nu doldurarak başvurularını yapabilirler